Virtual E Learning Environments Usability
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1. USE OF VIRTUAL LEARNING ENVIRONMENTS: A THEORETICAL MODEL USING DECOMPOSED EXPECTANCY DISCONFIRMATION THEORY
ABSTRACT The present study aims to investigate the determinants of satisfaction and the resulting continuance intention in the e-learning context. The constructs of decomposed expectancy disconfirmation theory (DEDT) are evaluated from the perspective of users of a virtual learning environment (VLE) in relation to expectations and perceived performance. An o
JISTEM J.Inf.Syst. Technol. Manag.. Publicado em: 2015-08
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2. Interfaces gráficas digitais em ambientes virtuais de aprendizagem: a usabilidade e experiência do usuário como fatores de melhoria no processo de ensino e aprendizagem
Esta dissertação tem como objetivo examinar os conceitos projetuais utilizados no desenvolvimento de ambientes virtuais de aprendizagem e relacionálos com o campo de estudo do Design, no que se refere a Usabilidade e Design da Experiência do Usuário, com o intuito de fornecer informações relevantes para o aprimoramento do processo ensino/aprendizagem
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 30/11/2012
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3. Structure and Dynamics of a course in a Virtual Learning Environment / Estrutura e dinâmica de curso em ambiente virtual de aprendizagem
Os professores, profissionais e estudantes envolvidos na educação a distância, via de regra, não dispõem de uma estrutura e de uma dinâmica para uso eficaz do ferramental tecnológico de software e sistemas disponíveis e assim aproveitar todas as suas potencialidades. O presente estudo tem como objetivo propor estrutura e dinâmica de curso para uso d
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 26/08/2011
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4. Um modelo de aferição de usabilidade de diferentes personas em ambientes virtuais de aprendizagem no contexto da educação a distância a partir de um estudo de caso do sistema UAB/UFAL. / Virtual learning environments usability assessment model of different personas a+ e-learning - UAB/UFAL case study.
This research presents a Model to analyze the usability of learning management systems in distance learning through the case study of Moodle UAB/UFAL. This environment is the student virtual classroom where they obtain the materials, execute tasks, and interact with classroom mates, tutors, and teachers and also is evaluated. The usability assessment and imp
Publicado em: 2011
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5. AVALIAÇÃO ERGONÔMICA DA INTERFACE HUMANO COMPUTADOR DE AMBIENTES VIRTUAIS DE APRENDIZAGEM. / Ergonomics evaluation of the human-computer interface in virtual learning environments.
The objective of this work is to develop a conceptual model in order to evaluate the human-computer interface (HCI) on a macro level. More specifically, it aims to evaluate the usability and functionality of virtual learning environments (VLE) for distance education (DE). Therefore, the specific objectives are: (1) to evaluate the usability of virtual educat
Publicado em: 2008
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6. AnÃlise e obtenÃÃo de boas prÃticas de usabilidade em Ambientes Virtuais de Ensino
The ever growing amount of Virtual Learning Environments â VLE â is favored by the increasing use of technology in several sectors of society and, above all, in view of the exponential expansion of Internet. The latter contributes more and more to make communication and information more powerful and disseminated. However, VLEsâ utilization for non-special
Publicado em: 2008
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7. Avaliação da Usabilidade de Interfaces Web segundo Critérios Ergonômicos de Bastien e Scapin: Pesquisa com os Ambientes Virtuais de Educação à Distância Aulanet, E-Proinfo e Teleduc
This work has two aims: to evaluate the usability of three virtual environment interfaces of distance education through two evaluation techniques and to identify to the factors influencing the perception of systems usability. The chosen e-learning systems were AulaNet, E-Proinfo and Teleduc, because its Brazilian development and free distribution. The resear
Publicado em: 2007
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8. Design de componentes educacionais sÃncronos
Computer Supported Collaborative Learning has become a teachinglearning paradigm. It deals with different concepts of learning and group interaction. Synchronous collaborative environments aim at facilitating the construction of knowledge and the development of skills among the participants of a group. Synchronous learning components (also called groupware)
Publicado em: 2005
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9. Um ambiente virtual inteligente e adaptativo baseado em modelos de usuário e conteúdo
Virtual Reality (VR) becomes an attractive alternative for the development of more realistic and interesting visual interfaces for the user. The environments that make use of VR techniques are refered as Virtual Environments (VEs). Nowadays, the attention of research community has been focused to the integration of Artificial Intelligence (AI) and VEs. The o
Publicado em: 2004
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10. PROJECTING THE MANAGENT SYSTEM OF VIRTUAL SITES: THE ATUALIZADOR / PROJETAÇÃO DE SISTEMA DE ADMINISTRAÇÃO DE SÍTIOS VIRTUAIS: O ATUALIZADOR
This work proposes the development of a management system of virtual sites called Atualizador. Developed at the Data Processing Company of Rio Grande do Sul (PROCERGS), the website project at the Defesa Civil of Rio Grande do Sul, first to implement and utilize the Atualizador, was in the initial landmark of a methodology that really worked in the solution o
Publicado em: 2004