La (ciencia de la) naturaleza y su propia voz: tiempo profundo de la interacción entre arte, tecnología y ciencia en América del Sur
AUTOR(ES)
Burbano, Andrés
FONTE
ARS (São Paulo)
DATA DE PUBLICAÇÃO
02/05/2019
RESUMO
ABSTRACT This paper is a comprehensive review of the text “The Zoophonie: Thesis on the Possibility of Describing the Sounds and Articulations of the Voice of Animals”, written in 1829 in Brazil by the Frenchman Hercules Florence. The Zoophonie, as proposed by Florence, is a Science from the new world within the framework of the colonial context of the expeditions of the 19th century. The activities of Florence as an inventor of devices, a visual artist and a proponent of scientific fields show that the interactions between these fields a have existed for a long time. The writing of this paper comprehended the translation of the original Zoophonie document into Spanish and English (translation of Sandra Mesa and Andrés Burbano, attached to this paper).
Documentos Relacionados
- Las imágenes inadecuadas de ciencia y de científico como foco de la naturaleza de la ciencia: estado del arte y cuestiones pendientes
- Tiempo, legitimidad y trabajo. La metamorfosis del tiempo en la ética del trabajo
- Acerca de la Etnoarqueología en América del Sur
- Los Ferrocarriles del Estado en Argentina y su contribución a la ciencia
- CAMBIO EN LOS MODELOS CONCEPTUALES ESCOLARES SOBRE LA INTERACCIÓN MATERIA Y ENERGÍA EN UN ENTORNO CIENCIA TECNOLOGÍA SOCIEDAD Y AMBIENTE