Visual Programming
Mostrando 1-12 de 49 artigos, teses e dissertações.
-
1. DEVELOPMENT OF SOFTWARE FOR ANALYSIS OF BEHAVIOR AND WELFARE OF BROILERS
ABSTRACT The objective of this study was to develop a software based on image processing and computer vision techniques for monitoring the feeding/collective behavior of broilers (Cobb) and validate it based on the results obtained from the visual analysis of an expert. The visual analysis was performed based on the observation and quantification of behavior
Eng. Agríc.. Publicado em: 2020-12
-
2. Sistema computadorizado para deslocamento de amostra com motor de passo utilizando o L298: aplicação na técnica de varredura-Z
Resumo Neste trabalho vamos abordar uma nova tecnologia, de baixo custo, de controle de motor de passo via computador, a qual pode ser utilizada para movimentação de amostras. Mais especificamente, desenvolvemos um sistema de controle usando o módulo eletrônico comercial L298, que evita o uso de um circuito eletrônico tradicional complexo de múltiplos
Rev. Bras. Ensino Fís.. Publicado em: 18/04/2019
-
3. Televisão e deficiência visual: o sonoro na produção de imagens mentais
The object of this work is the visuality formed by the blind people when watching television. The objective of this research is to analyze the sound as a resource to forming mental images to understand and generate knowledge of the world passed through what is on television for the visually impaired. As specific objectives, intends to examine the TV as a way
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 11/12/2012
-
4. Uma Arquitetura para Programação Visual de Ambientes baseados em Realidade Virtual para Profissionais da Saúde
A complexidade envolvida no processo de geração de aplicações médicas baseadas em Realidade Virtual (RV) exige, em sua maioria, um conhecimento específico em programação para manipular estes sistemas computacionais. Um estudo realizado neste trabalho observou que a maioria dos frameworks que geram aplicações baseadas em RV não possui interface de
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 01/03/2012
-
5. Influence of cueing on the preparation and execution of untrained and trained complex motor responses
This study investigated the influence of cueing on the performance of untrained and trained complex motor responses. Healthy adults responded to a visual target by performing four sequential movements (complex response) or a single movement (simple response) of their middle finger. A visual cue preceded the target by an interval of 300, 1000, or 2000 ms. In
Brazilian Journal of Medical and Biological Research. Publicado em: 2012-05
-
6. Mapas de símbolos proporcionais / Proportional symbol maps
Nesta dissertação, realizamos um estudo extensivo de uma classe de problemas envolvendo mapas de símbolos proporcionais, através de programação linear inteira. Mapas de símbolos proporcionais são uma ferramenta cartográfica para a representação de eventos associados `a intensidade e localização geográfica. Exemplos clássicos desses tipos de ma
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 05/09/2011
-
7. Una aplicación de apoyo a la toma de decisiones para el costeo de maquinarias de cosecha forestal
For years the forestry companies and especially that serve of logging have implemented the computation like a work tool, this has allowed to automate the decision making. The intention of this practical one is to obtain that the forest sector continues being competitive international level, for so objective becomes necessary to optimize the different activit
Revista Árvore. Publicado em: 2011-02
-
8. Objetos tecnopoéticos : transmutações de imagens do repulsivo
The artistic proposal ¿Technopoetic Objects: Transmutations of Images of the Repulsive¿ discusses poetic experimentation using digital painting, video art, computer and control interfaces. In this thesis, Technopoetics use principles such as numerical representation, modularity, automation, variability and transcoding. Technology is explored as a tool for
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 2011
-
9. SHARED-GM: Arquitetura de Memoria Distribuıda para o Ambiente D-GM. / SHARED-GM: DISTRIBUTED MEMORY ARCHITECTURE FOR D-GM ENVIRO
O recente avanco das tecnologias de computadores impulsionaram o uso de clusters de computadores para execuc ao de aplicac oes que exijam um grande esforco computacional, tornando esta pratica uma forte tendencia atual. Acompanhando esta tendencia, o Ambiente D-GM (Distributed-Geometric Machine) constitui-se em uma ferramenta compreendendo dois modulos de so
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 11/09/2010
-
10. Nivelamento de capacidade de produção utilizando quadros Heijunka em sistemas híbridos de coordenação de ordens de produção / Production capacity leveling using Heijunka box in hybrid systems for coordinating production orders
Lean production is one of the most famous production management paradigms being implemented in the industries recently. Its philosophy and tools shall apply to the most diverse types of production systems. One of its major components is the search for stability in the processes and operations, requiring the application of production leveling, as a programmin
Publicado em: 2009
-
11. Aplicação do design gráfico para o desenvolvimento de mobiliário urbano
O projeto de espaços públicos, pensados como ideais, necessita um investimento elevado. A abertura de licitações para profissionais residentes de outros estados, diferentes daquele de onde será feita a implantação, pode trazer reflexos negativos no mobiliário urbano projetado, pois esses profissionais planejam, muitas vezes, de acordo as vivências d
Publicado em: 2009
-
12. Desenvolvimento de ferramenta de autoria para aplicação de videos digitais interativos na educação / Development of authoring tool for use with interactive digital videos in education
For the development of this authoring tool for Interactive Digital Videos application in Education we have used as foundation screenplays creation, interactive behaviour and language based on videos, what create an authoring tool set in a computational enviroment that allows to build audio-visual content in a independent way, without large technical knowledg
Publicado em: 2009