Virtual Reality Vr
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13. Uma Arquitetura para Programação Visual de Ambientes baseados em Realidade Virtual para Profissionais da Saúde
A complexidade envolvida no processo de geração de aplicações médicas baseadas em Realidade Virtual (RV) exige, em sua maioria, um conhecimento específico em programação para manipular estes sistemas computacionais. Um estudo realizado neste trabalho observou que a maioria dos frameworks que geram aplicações baseadas em RV não possui interface de
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 01/03/2012
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14. Distributed environment in Virtual Reality as support the Cooperative Learning for the Problems Solving / Ambientes distribuídos em Realidade Virtual como suporte à Aprendizagem Cooperativa para a Resolução de Problemas
A great number of researchers believe that problem resolution is inherent from the great part of the teaching and learning processes. It is considered that this methodology presents a better effectiveness when applied cooperatively, in other words, an apprentice improves your acting in solving problems when accomplishes his activity in cooperation with other
Publicado em: 2009
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15. Application of virtual reality techniques in visualizing and cutting non-convex polyhedron / Uma aplicaÃÃo das tÃcnicas de realidade virtual na visualizaÃÃo e corte de poliedros nÃo-convexos
This dissertation presents an educational software which explores Virtual Reality techniques (VR) through the development of virtual educational environments. 3D Geometry has been taken as a case study. The objective of this work is the extension of the cut for convex and non-convex polyhedron. The virtual environment and the interaction techniques have been
Publicado em: 2007
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16. A low cost one-camera optical tracking system for indoor wide-area augmented and virtual reality environments = Sistema de rastreamento ótico monocular de baixo custo para ambientes internos amplos de realidade virtual e aumentada / Sistema de rastreamento ótico monocular de baixo custo para ambientes internos amplos de realidade virtual e aumentada
O número de aplicações industriais para ambientes de “Realidade Aumentada” (AR) e “Realidade Virtual” (VR) tem crescido de forma significativa nos últimos anos. Sistemas óticos de rastreamento (optical tracking systems) constituem um importante componente dos ambientes de AR/VR. Este trabalho propõe um sistema ótico de rastreamento de baixo cu
Publicado em: 2007
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17. Um estudo de percepção em ambiente simulado com realidade virtual exploratória / A study of perception in simulated environment with exploratory virtual reality
How do people perceive space simulated by virtual reality and can such resource can be used in the architectural design evaluation process? This is the question which guided this research. An earlier work verified that subjective questions (with a scale of values of efficiency) are less efficient to evaluate the user s perception in a simulated environment w
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 23/02/2006
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18. Experimentações artísticas no ambiente imersivo da Cave / Experimentações artísticas no ambiente imersivo da Cave
The paradigms behind artistic creation for CAVE (CAVE Automatic Virtual Environment) are yet to be elaborate, since in the realm of Virtual Reality, this is a recent and expensive technology, which poses barriers to its own spreading. Even so, some institutions do have CAVEs for culture and artistic research. Among them, theres the research center Ars Electr
Publicado em: 2006
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19. Uso de renderização volumétrica e realidade virtual para problemas de percolação na engenharia
No processo da recuperação do petróleo, a heterogeneidade das rochas exerce um impacto enorme na forma como os líquidos se movem no reservatório, definindo quanto petróleo pode ser recuperado. A fim de estudar esta variabilidade, a teoria da percolação, que descreve fenômenos envolvendo geometria e conectividade é um modelo muito útil. Os resultad
Publicado em: 2005
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20. ITRANS: simulador de trÃnsito 3D / ITRANS: simulador de trÃnsito 3D
O planejamento de trÃfego urbano tem um papel fundamental na sociedade atual, pois permite um melhor aproveitamento das vias de trÃfego e otimiza o fluxo de veÃculos e pedestres. Este planejamento tambÃm reduz engarrafamentos, perÃodos de viagem e poluiÃÃo, ajudando nÃo sà a economia, mas a populaÃÃo, atravÃs da garantia de uma melhor qualidade d
Publicado em: 2005
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21. A DATA MODEL FOR EXPLORATION OF TEMPORAL VIRTUAL REALITY GEOGRAPHIC INFORMATION SYSTEMS
Geographic information systems deal with the exploration, analysis, and presentation of geo-referenced data. Virtual reality is a type of human-computer interface that comes close to the way people perceive information in the real world. Thus, virtual reality environments become the natural paradigm for extending and enhancing the presentational and explorat
Publicado em: 2004
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22. Um ambiente virtual inteligente e adaptativo baseado em modelos de usuário e conteúdo
Virtual Reality (VR) becomes an attractive alternative for the development of more realistic and interesting visual interfaces for the user. The environments that make use of VR techniques are refered as Virtual Environments (VEs). Nowadays, the attention of research community has been focused to the integration of Artificial Intelligence (AI) and VEs. The o
Publicado em: 2004
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23. Prototipação de um torno CNC utilizando realidade virtual. / Prototyping of a lathe CNC using virtual reality.
The aim of this work is the developing of a procedure for the implementation of a CNC lathe prototype using virtual reality, focusing mainly in its interlocking system (functionality) and its geometrical model (physical design). This work starts with a revision about the using of VR in many areas including industry, and afterwards refers briefly on the progr
Publicado em: 1998
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24. Presence and rehabilitation: toward second-generation virtual reality applications in neuropsychology
Virtual Reality (VR) offers a blend of attractive attributes for rehabilitation. The most exploited is its ability to create a 3D simulation of reality that can be explored by patients under the supervision of a therapist. In fact, VR can be defined as an advanced communication interface based on interactive 3D visualization, able to collect and integrate di
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