Teaching Games For Understanding
Mostrando 1-12 de 18 artigos, teses e dissertações.
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1. INOVAÇÕES EDUCACIONAIS COM O USO DA REALIDADE AUMENTADA: UMA REVISÃO SISTEMÁTICA
RESUMO: Mediar os processos de ensino e aprendizagem não é tarefa fácil. No contexto educacional, existem muitos casos de sucesso aliando Tecnologias da Informação e Comunicação a esta prática. Uma destas tecnologias, a Realidade Aumentada (RA), pode promover melhorias no compartilhamento de conhecimentos entre alunos e professores. Assim, este artig
Educ. rev.. Publicado em: 14/03/2019
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2. Signatures factory: a dynamic alternative for teaching - learning layout concepts and waste disposal
Abstract The use of games and simulation has now spread as a teaching support tool of engineering. This article aims to discuss this reality and this need, presenting as proposed a didactic game in a signature’s factory. From this, it was suggested that the participants involved modify the simulated factory environment through the knowledge acquired during
Prod.. Publicado em: 10/04/2017
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3. Games as a measure of reading and writing generalization after computerized teaching of reading skills
Abstract Behavior Analysis is usually accused of not being able to account for the generalization of verbal behavior that is present in linguistically competent individuals. However, several behavior analytic studies investigate this theme, and gamification has been seen as a useful way to study generalization. The purpose of this study was to evaluate readi
Psicol. Reflex. Crit.. Publicado em: 20/06/2016
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4. Uma visão integrada do modelo teaching games for understanding: adequando os estilos de ensino e questionamento à realidade da educação física
O modelo Teaching Games for Understanding (TGfU) reveste-se de importância na atualidade, afigurando-se como um modelo de ensino com potencialidades evidentes para o desenvolvimento integral dos alunos. No entanto, o investimento recente da investigação tem se centrado no desenvolvimento das formas de jogo e na teorização da sua aplicação sendo que fa
Rev. Bras. Ciênc. Esporte. Publicado em: 2014-04
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5. Quais comportamentos táticos de jogadores de futebol da categoria sub-14 podem melhorar após 20 sessões de treino?
O objetivo deste trabalho foi avaliar quais os comportamentos táticos podem ser alterados após 20 sessões de treino. A amostra foi composta por 18 jogadores da categoria sub-14. O instrumento utilizado para a avaliação dos comportamentos táticos foi o FUT-SAT e as sessões de treino foram baseadas no Teaching Games for Understanding. Verificaram-se dif
Rev. Bras. Ciênc. Esporte. Publicado em: 2014-03
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6. Do compromisso à responsabilidade lúdica: ludismo no ensino de Química na formação básica e profissionalizante / Commitment to responsibility playful, playfulness in teaching Chemistry in basic training and professional
This work can appears like a proposal for reflections in education by chemistry in basic training, the use of playful activities as teaching resource and student engagement in the chemistry study. It can to promote a development of the play culture in the school and from school. The teacher can propose partnership and involvement of students to develop of au
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 14/06/2011
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7. O material concreto na educação musical infantil: uma análise das concepções docentes
This research aims at to find a definition, function and application for concrete material used in early music education, as well as the association of these materials with play and toys. The theoretical base encompasses the study of the definition of games, toys and concrete material originated in XX century, through which it was made possible to elaborate
Publicado em: 2009
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8. Análise do desempenho de alunos do ensino fundamental em jogos matemáticos: reflexões sobre o uso da calculadora nas aulas de matemática
This research aims to investigate what teaching strategies, considering the use of a calculator in the classroom can become more efficient perception of mistakes in handling additive and multiplicative between students in a 7th grade of elementary school, in the afternoon shift of a State School in Osasco city S.P. (Brazil). This study consisted of a qualita
Publicado em: 2009
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9. The problematization of games and childrens play in the education of 0- 6-year-old children: an analysis of exemplary proposals / Problematizando o uso dos jogos e das brincadeiras na educação das crianças de 0 a 6 anos: uma análise de propostas exemplares
As strategies for teaching subject matters, games and childrens play have a high place in institutional educational practices. This is especially true for those directed to 0-6-year-old children. Since these strategies in childrens daily activities are of paramount importance, current research aims at problematizing the establishment and the development of m
Publicado em: 2009
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10. Jogos digitais e aprendizagens: o jogo Age of Empires III desenvolve idéias e raciocínios históricos de jovens jogadores?
This research is situated in a field of work not only little explored but also permeated by some "pre" concept of the academy: the video games (computer games) and his relationship with the learning of history. My daily comments supported by some authors to suggest that young people with access to various digital media relations to create new knowledge, new
Publicado em: 2009
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11. Sport pedagogy and the initiation to tennis : a study in the main sport clubs in São Paulo / Pedagogia do esporte e a iniciação ao tenis de campo : um estudo nos principais clubes de São Paulo
Esse estudo promove, no primeiro momento, uma discussão teórica acerca da Pedagogia do Esporte e da iniciação esportiva ao Tênis de Campo. As reflexões basearam-se a partir dos autores que defendem a proposta pedagógica do Teaching Games For Understanding (TGFU). No decorrer das discussões teóricas, foi realizado um diálogo entre as propostas desse
Publicado em: 2009
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12. Imaginação, imaginario, jogos de imagens : adolescencia, escola e familia nas relações de ensino / Imagination, imaginary, playing images : adolescence, school and family in the teaching process relations
We present here a research in which we elect, as focal point, one of the constitutive elements of human development and also one of the social practices: the imaginary/imagination. Considering that the problem emerged from an experimental work on a specific group, we took as locus of empirical investigation a school located in the metropolitan poor area of S
Publicado em: 2009