Interactive Multimedia
Mostrando 25-36 de 46 artigos, teses e dissertações.
-
25. Processos criativos no SCIArts: equipe interdisciplinar
A presente dissertação discute e problematiza o processo de desenvolvimento e de obras de arte de um coletivo. Para isso, são abordadas questões que envolvem a criação em rede, discussão sobre coletivos inteligentes, conceito de Umwelt e experiência estética. Para abarcar a questão do processo, são propostos modelos de autoria bem como fases da cr
Publicado em: 2008
-
26. Útero cosmos - hibridações de meios, sistemas e poéticas de um sky - art interativo / Útero cosmos - hibridações de meios, sistemas e poéticas de um sky - art interativo
This thesis of Doctorate presents the trilogy ÚTERO COSMOS (Uterus therefore Cosmos), of my authorship (Agnus Valente), as a result of a hybrid creative praxis that was developed in a Visual Poetics Research, complemented by a reflexive study of metalanguage about the hybridation operations of the productive Media, artistic Systems and Poetics, that were un
Publicado em: 2008
-
27. Method for eliciting the quality of service parameters for interactive and mobile services. / Método para identificação de parâmetros de qualidade de serviços aplicados a serviços móveis e interativos.
In these days the final users wish to obtain, to furnish and to interact using interactive services with multimedia content anywhere, anytime and with any kind of user device. One of the biggest challenges is to assure the End-to End Quality of Service (E2E QoS) in the delivering of the interactive and multimedia services for moving users. In general, this k
Publicado em: 2007
-
28. Real-time Interactive Systems for Integrated Audiovisual Processing / Sistemas interativos de tempo real para processamento audiovisual integrado
A popularizaÃÃo das artes mediadas por computador e, em especial, do visual-jÃquei (VJ), estimula o desenvolvimento de novos sistemas multimÃdia de tempo real. Esta demanda vem sendo atendida por programas especÃficos para o controle de exibiÃÃo de vÃdeos e efeitos como Resolume, ArKaos e diversas variantes; e com linguagens de programaÃÃo visual c
Publicado em: 2007
-
29. Análise de conteúdo de vídeo por meio de aprendizado ativo
Advances in compression techniques, decreasing cost of storage, and high-speed transmission have facilitated the way videos are created, stored and distributed. As a consequence, videos are now being used in many applications areas. The increase in the amount of video data deployed and used in today s applications reveals not only the importance as multimedi
Publicado em: 2007
-
30. Um middleware para construÃÃo de aplicaÃÃes de TV Digital distribuÃdas baseadas no Modelo P2P
Interactive Digital Television comes with a lot of changes which are much more than video and audio quality enhancements. It increases diversity and improves availability of multimedia content and turns spectators into multimedia application users. These applications will come with multimedia content and will give to the users the opportunity to actively int
Publicado em: 2006
-
31. Proposta de um esquema de codificaÃÃo de vÃdeo a baixas taxas de transmissÃo para comunicaÃÃes mÃveis celulares / Proposal for low bit rate video coding for cellular phones communications
Very low bit rate coding below 64 kbit/s will be an important issue in forthcoming visual services such as videophone and multimedia systems. The trend of increasing interest in, and demand for, mobile phone, interactive TV and multimedia services, has led to significant acceleration of video coding research worldwide. This paper introduces and presents simu
Publicado em: 2006
-
32. Um framework para configuração e gerenciamento de recursos e componentes em sistemas multimidia distribuidos abertos / A framework for configuration and management of resources and components in open distributed multimedia systems
Em sistemas multimídia distribuídos existe uma diversidade de dispositivos de hardware, sistemas operacionais e tecnologias de comunicação. Para tratar os requisitos destas aplicações, os componentes do sistema precisam interagir entre eles considerando os aspectos de QoS de cada um dos elementos envolvidos. Neste contexto, esta tese apresenta o Cosmos
Publicado em: 2006
-
33. User interface consistency for interactive TV. / A consistência da interface com o usuário para a TV interativa.
Nos últimos anos observa-se um intenso debate acerca da transição da TV analógica para a TV digital, acompanhada pela incorporação de inúmeras inovações, dentre as quais destacamos a interatividade, que abre uma nova modalidade para este meio de comunicação, a TV interativa. Os desafios de pesquisa e desenvolvimento em TV interativa são amplos e
Publicado em: 2006
-
34. "A multimídia interativa como recurso didático-pedagógico para o ensino teórico-prático da semiologia em enfermagem" / The Interactive Multimedia as resource pedagogicdidactic for theorical-practice in nursing semiology.
Descriptive /exploratory research. Analyzes the interactive multimedia as a resource for teaching semiology to nursing graduation. The methodology adopted was fulfilled in two moments. Initially the profile of the interviewed ones was investigated through the variables: semester in course, acquaintance of semiology knowledge related to semiology teaching, di
Publicado em: 2003
-
35. Context-based content personalization and adaptation for Interactive TV / Personalização e adaptação de conteúdo baseadas em contexto para TV Interativa
The work presented in this thesis developed techniques with context-awareness support, based on the MPEG-4 and MPEG-7 standards, in order to personalize and to adapt Interactive TV content. One of the challenges in this area is the development of personalized programs with rich multimedia content, high interactivity and accessibility through a variety of dev
Publicado em: 2003
-
36. Assistente de resolução de problemas para o sistema MATHNET / Assistant of resolution of problems for the system mathnet
In the current days, education in the distance computerized has grown in a general way. This growth is decurrent of the gotten technological advances in the scope of computer networks, with prominence for Internet. System MATHNET, resulted of the integration of the paradigms of the learning Attended for computer and Cooperative Learning, integration also kno
Publicado em: 2002