Filmic Analysis
Mostrando 1-12 de 23 artigos, teses e dissertações.
-
1. ANFITRIÕES: DELINEANDO O CONCEITO DE PÓS-HUMANO NA SÉRIE TELEVISIVA WESTWORLD
RESUMO O presente artigo parte da discussão sobre o pós-humano que vem crescendo ao longo dos últimos trinta anos, destacando especialmente a década de noventa quando pesquisadores do cenário internacional e nacional ampliaram o debate, a partir das hibridações entre o corpo e as inovações tecnológicas. Esta temática também vem sendo apresentada
Trab. linguist. apl.. Publicado em: 23/09/2019
-
2. No cinema com a psicanálise: Seven e a perversão
This present paper intends to works with studies about perversion, including the conception of deviant sexuality, from Middle age, to the structuralist studies proposed by Jacques Lacan, verifying in the movie Seven, by David Fincher, the possibility of interpreting that John Does acts are characteristics of perversion. Our object is to demonstrate how the s
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 30/05/2012
-
3. CHICAS DEL MONTÓN: REPRESENTATION OF GENDER IN PEDRO ALMODÓVAR´S CINEMA / CHICAS DEL MONTÓN: A REPRESENTAÇÃO DE GÊNERO NO CINEMA DE PEDRO ALMODÓVAR
The present study analyzes the cinematographic representations of female gender in Spanish director Pedro Almodóvar¿s filmography. Woman ¿ massified and overrepresented ¿ appears to acquire a refreshed representation in the hands of the Manchego director, precisely by declining the ordinary (normative) or Hollywoodian representation. His characters seem
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 24/04/2012
-
4. Cartas para quem? : o funcionamento discursivo da "falta" no filme Central do Brasil / Letters to who? : the discoursive functioning of the "lack" in the film Central Station
Prezado viajante, Este bilhete lhe dá direito a uma viagem pela estrada metodológica da Análise de Discurso Materialista para que você contemple o filme em DVD ?Central do Brasil?, de Walter Salles Jr. Você passará por três estações a partir da ausência do pai como principal metáfora articuladora dos trilhos narrativos, para que você veja o entre
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 29/02/2012
-
5. O eu e o outro na representação fílmica da favela: uma análise de 5X Favela: Agora por Nós Mesmos e Cidade de Deus / Self and other filmic representation of the slum: an analysis of 5X Favela: Now for Ourselves and City of God
This study makes a analyses of feature-length films 5X Favela Agora por nós mesmos (2010), Cinco Vezes Favela (1962) and Cidade de Deus (2002) in order to verify if there are differences between the way different social groups see one another. Those films represent the favelas (slums) from two perspectives: by the outsiders‟ and the insiders‟ po
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 30/05/2011
-
6. O eu e o outro na representação fílmica da favela: uma análise de 5X Favela: Agora por Nós Mesmos e Cidade de Deus / Self and other filmic representation of the slum: an analysis of 5X Favela: Now for Ourselves and City of God
Este estudo faz a análise fílmica dos longa-metragens 5X Favela Agora por nós mesmos (2010), Cinco Vezes Favela (1962) e Cidade de Deus (2002), buscando verificar se existem diferenças entre os diferentes olhares sobre determinados grupos (classe média e moradores da favela) sociais e entre estes e o olhar desses grupos sobre si mesmos. Os filmes em que
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 30/05/2011
-
7. Que se enteren: cuerpo y sexualidad en el zoom social. Sobre XXY
This work takes as a narrative excuse the Argentinean film XXY to discuss some aspects the film brings to the fore about the social and cultural construction of the sexual body, and how this construction has implications in the particular ways to experience the body and sexuality. The pivot of this analysis will be the concept of "stigma". The existence of t
Revista Estudos Feministas. Publicado em: 2011-08
-
8. Trilogia Qatsi : visões e movimentos de mundo / Qatsi trilogy : visions and movements of world
This work is a filmic analysis of the Qatsi trilogy (Koyaanisqatsi, Powaqqatsi, Naqoyqatsi), directed by Godfrey Reggio. Firstly, it is presented a bio-filmography of the director, indicating his trajectory and some comments on each of his films. Then, the analysis of the trilogy takes place, beginning with Koyaanisqatsi and focusing the acceleration movemen
Publicado em: 2009
-
9. Modernidade, cinema e temporalidade / Modernity, cinema and temporality
This thesis seeks to understand, through filmic analysis, the ways in which temporality is present in the social imaginary of modernity. To do so, it initially elaborates a historic approach to the construction of modern temporality, reflecting on the loss of narrative, tradition and the changing meaning of death. The analysis of the four films Dolls, Paris,
Publicado em: 2008
-
10. Nos que aqui estamos pos vos esperamos : discurso, rememoração e esquecimento / Nos que aqui estamos pos vos esperamos : discourse, remembrance and forgetfulness
Specific materiality of interpretation of meanings, a documentary appears to the analyst like observatory of the discourse -a symbolic place of crossing over the subject and meanings, text making and reverberations of history and memories. It is where we con(centrate), specifically in "Nós que aqui estamos por vós esperamos" (1999) a memory-movie of the "s
Publicado em: 2008
-
11. À esquerda do pai: a narrativa de Lavoura Arcaica na literatura e no cinema
This dissertation is situated at the intersection of literature and cinema. The objective is to launch a new look on its respective creation and signification methods, considered as their specificities. Therefore, even if constructed in part or entirely from a literary text, cinema diverges, exceeds and crosses the initial status, presenting different dimens
Publicado em: 2008
-
12. O estilo horrível: análise dos mecanismos de produção de encanto em quatro filmes de horror de José Mojica Marins.
O presente trabalho tem como objetivo investigar quatro filmes produzidos na década de 1960 por José Mojica Marins, considerados por muitos como espécimes do gênero de horror: À meia-noite levarei sua alma (1964), Esta noite encarnarei no teu cadáver (1967), O estranho mundo de Zé do Caixão (1968) e O despertar da besta / Ritual dos sádicos (1969).
Publicado em: 2008