Educational Computer Game
Mostrando 1-5 de 5 artigos, teses e dissertações.
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1. Efeitos do uso de diferentes tecnologias educacionais na aprendizagem conceitual sobre o sistema miofuncional orofacial
RESUMO Objetivo Comparar três métodos de aprendizagem sobre anatomia e fisiologia do sistema miofuncional orofacial, sendo dois interativos (uso de softwares educacionais) e um tradicional, quanto à aprendizagem conceitual de estudantes de graduação em Fonoaudiologia. Métodos Participaram 36 estudantes do segundo ano, alocados randomicamente em grupo
Audiol., Commun. Res.. Publicado em: 09/05/2019
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2. Effectiveness of a multicomponent intervention on the screen time of Brazilian adolescents: non-randomized controlled study
Abstract Aim: The aim of this study was to verify the effectiveness of a multicomponent, school-based intervention in reducing screentime in adolescents according to sex. Methods: This is a non-randomized controlled intervention study focusing on cardiorespiratory fitness, body image, nutrition and physical activity. Screentime (television, computer/vide
Motriz: rev. educ. fis.. Publicado em: 03/12/2018
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3. Distance learning for training business game tutors
Abstract This work is the result of research that proposes the incorporation of Distance Learning into a Business Game as a strategy to enhance tutor training, considering entrepreneurship difficulties faced by public school teachers. Part of the problem could be attributed to subject type, because, in general, it is not common to find entrepreneurship on sc
Prod.. Publicado em: 24/07/2017
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4. A atividade orientadora de ensino como mediação no desenvolvimento de um jogo computacional
O presente trabalho teve como principal objetivo analisar em que medida as atividades orientadoras de ensino podem contribuir para o desenvolvimento de um jogo computacional educativo com a participação de estudantes do sexto ano do Ensino Fundamental. As atividades orientadoras de ensino foram desenvolvidas, a princípio, no papel com o intuito de levar e
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 22/02/2011
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5. Um software educativo de exercÃcio-e-prÃtica como ferramenta no processo de alfabetizaÃÃo infantil / An educational exercise and practice software used as a tool in the process of child literacy
There exists a growing concern among educators when it comes to the use of new information and communication technologies (ICTâs) in the practical day-to-day contact with students. Through its low cost and public policy rules, the computer has shown itself to be a means by which this proposal could be realized. Therefore the objective has been the developme
Publicado em: 2007