Design Artifacts
Mostrando 1-12 de 44 artigos, teses e dissertações.
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1. (Re)encenando o popular: narrativas sobre a cultura brasileira em uma exposição
Resumo Os museus, em especial os vinculados aos projetos de identidade nacional ou de um argumento ligado ao Estado, em geral, são espaços de pouca, ou quase nenhuma, abertura para a diversidade de discursos existentes sobre as memórias dos eventos vividos e compartilhados por grupos ou minorias. Desse modo, pretendemos compreender como os museus (re)cons
Horiz. antropol.. Publicado em: 25/04/2019
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2. Achados do Matadouro de São Cristóvão: o artefato arqueológico virtualizado no Museu Histórico Nacional
RESUMO Este artigo parte da exposição “Achados da Leopoldina: arqueologia urbana na era digital”, sediada em 2017 no Museu Histórico Nacional, para analisar o lugar e o tempo da musealização e da exposição do objeto arqueológico oriundo do sítio Matadouro Público de São Cristóvão, no Rio de Janeiro. Para tanto, à luz da legislação especí
An. mus. paul.. Publicado em: 25/03/2019
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3. Design of a Nanosatellite Ground Monitoring and Control Software – a Case Study
ABSTRACT The growing countries that have carried out the development of CubeSat missions for academic purposes do not offer aerospace engineering programs at their universities. This causes difficulties for traditional engineers upon the formal use of different standards and frameworks for aerospace development, such as the European Cooperation for Space Sta
J. Aerosp. Technol. Manag.. Publicado em: 2016-06
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4. Uma perspectiva cognitiva sobre o design de artefatos digitais educacionais
No sistema produtivo contemporâneo, o design é uma atividade central, pois responde pelo projeto de bens e serviços. Design não está, todavia, relacionado apenas com as capacidades criativas ou com leituras estéticas do projetista – como faz crer o uso popular da palavra - englobando profissionais dos mais diversos domínios. Um engenheiro eletrônic
Publicado em: 2011
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5. Artefatos e linguagens de interação com sistemas digitais contemporâneos : os anéis interativos ajustáveis para a televisão digital interativa / Artifacts and languages of interaction with contemporary digital systems : the adjustable interactive rings for interactive digital television
A digitalização da transmissão da televisão terrestre no Brasil e, consequentemente, a possibilidade de oferta de interatividade na televisão estabelece um novo paradigma de interação do telespectador com essa mídia com extremo potencial de impacto social, especialmente para a população brasileira. Entretanto, a existência de artefatos digitais co
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 27/08/2010
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6. Caracterização química elementar e identificação de fontes de obsidianas utilizando fluorescência de raios X com equipamento portátil (PXRF)
The study of archaeological and cultural heritage artifacts by means of analytical techniques with portable equipment has become increasingly routinely today. Various types of portable EDXRF equipment have been used in many different situations involving in situ analysis covering a wide range of geometries, detectors, current and voltage applied in the X-ray
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 26/03/2010
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7. O DESIGN DOS OBJETOS ARTESANAIS PRODUZIDOS NO COTIDIANO DE MULHERES IDOSAS / THE DESIGN OF HANDICRAFTS OBJECTS PRODUCED IN THE DAILY LIFE OF ELDERLY WOMEM
This study deals with the design of handicrafts produced in the daily life of elderly women. Its goal is to establish a discussion between the design and the artifacts produced with needles and lines in the domestic daily life. Signaling points of divergence and convergence between the fields of design and artisan groups, identifying hybrid relationships bet
Publicado em: 2010
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8. THE LIMITS OF INTELLECTUAL SUBSUMPTION LABOUR IN SOFTWARE PRODUCTION PROCESS / OS LIMITES DA SUBSUNÇÃO DO TRABALHO INTELECTUAL NO PROCESSO PRODUTIVO DE SOFTWARE
The principle of modern production is to combine modern production techniques, new knowledge, combined with increasingly sophisticated computerized development processes to increase production and processing continuous model itself. The Third Industrial Revolution, characterized by extreme specialization of intellectual labor and tendency to erase the border
Publicado em: 2010
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9. Projeto e implementação de variabilidade em arquiteturas baseadas no modelo de componentes COSMOS* / Design and implementation of architectural variabilities based on COSMOS*
Nowadays, many efforts are being made to achieve a high degree of reuse during systems development. Software Product Lines (SPL) is a modern approach to improve software reuse, and one of its main artifacts is the Product Line Architecture (PLA). A PLA provides a global view of the variabilities of a SPL, while it embodies the concepts and advantages of the
Publicado em: 2010
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10. Design de artefatos digitais baseados em padrÃes e plataformas
From years 1980 we witness the advent of the digital products that, conceived in geometric progression become each time more incorporeal. Opening, this way, the software project frontlines. Over the digital artifacts designing activity, we are talking about softwares, weâve detected a huge âprojectual emptyâ for solutions reuse and kwonledge transfer. We�
Publicado em: 2009
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11. MDAONTO: um processo MDA de desenvolvimento de software com foco em ontologias
Model Driven Architecture (MDA) software development standard follows a set of guidelines, which can promote substantial benefits in design of a new system. In this sense, using tools of this paradigm and the automated generation code, in several programming languages, it is possible to augment productivity, lower cost and increase quality. Despite these ben
Publicado em: 2009
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12. Autoria de objetos digitais complexos baseada em documentos através da anotação semântica de conteúdo / Document-based authoring of complex digital object through semantic annotation of content
Complex digital objects bring together many types of digital artifacts (e.g., text, image, audio etc.), and are usually composed of content artifacts and metadata which describe, relate and organize them. When interoperability standards are adopted, such objects may be shared and reused through the Web, but the adoption of these standards usually requires sp
Publicado em: 2009