Brazilian Popular Song
Mostrando 25-29 de 29 artigos, teses e dissertações.
-
25. A canção como narrativa : o discurso social na MPB (1965-1975)
Our work has as object the social speech of the brazilian song that was produced in the decades of 1960 and 1970. To tenns the objective to apprehend, through the song, the tensions gifts in the social relations of the period in question, we opt to working with the songs presented in the FestivaIs of Brazilian Popular Music. This because these events had had
Publicado em: 2005
-
26. A INVENÇÃO NA MÚSICA POPULAR BRASILEIRA: DA TRADIÇÃO AO RASCUNHO DA NOVIDADE / INVENTION IN THE BRAZILIAN POPULAR MUSIC: FROM TRADITION TO SKETCHES OF NOVELTY
Prisoner of the urgency of the moment, freed by the antenna, which catches and feels everything, the artist looks beyond it all. Fed by the repertoire of transformations that other generations have printed to the art, instigated by the search of what he lacks in the present and by the necessity to produce the new, the inventor (he is delirious) and he ideali
Publicado em: 2005
-
27. Resonances of the tropicália: media and culture in the Brazilian song / Ressonâncias da tropicália mídia e cultura na canção brasileira
A tese apresenta a Tropicália e sua contribuição para a modernização da canção popular brasileira. Ao incorporar signos reveladores da indústria cultural e pondo-os em fusão com os materiais das tradições nacionais, a Tropicália incrementou processos de comunicação dentro da estética musical e seus ambientes midiáticos. No cenário musical br
Publicado em: 2005
-
28. A canção viver de amor de Toninho Horta e Ronaldo Bastos: aspectos composicionais e de performance em um arranjo para trio de oboé, trompa e piano
Study about compositional and performance aspects yielded by the transposition from the popular to erudite musical styles in the trio arrangement for oboe, horn and piano by Hermínio Carlos de Almeida of the song Viver de Amor (1980) by Brazilian composers Toninho Horta and Ronaldo Bastos. It discusses the legitimacy of this procedure, its importance to the
Publicado em: 2005
-
29. Paulinho da Viola: O Caminho de volta (Um estudo poético-musical da canção popular brasileira) / Paulinho da Viola: the way back. (A study of poetic-musical Brazilian popular song)
As relações entre melodia e letra são tomadas como ponto de partida para a interpretação das canções de Paulinho da Viola, um dos maiores sambistas de todos os tempos. Sua obra é analisada nos aspectos estético e sociológico, sendo vista como parte da presença histórica da arte negra na canção popular brasileira.
Publicado em: 1999