Poesia e reflexividade na produção de três documentaristas brasileiros contemporâneos: Helena Solberg, Eduardo Coutinho e Walter Carvalho
AUTOR(ES)
Mariana Ribeiro da Silva Tavares
DATA DE PUBLICAÇÃO
2006
RESUMO
This work objectived to set up a dialogue among the reflexions os three brazilian movie makers Helena Solberg, Eduardo Coutinho and Walter Carvalho concerning the creation process in documentary making; to identify what they have in common and in what they diverge so that it makes possible for us to understand what is a documentary nowadays, its tendencies and its function; to analyse the creation procedures and the stylistic elements of some films made by the three movie makers mentioned above; to investigate the conditions which made it possible for the directors to review the relationship among the subjects treated in their films, questioning the conventions which have being developed throughout the twentieth century and turning the documentary into a laboratory of esthetics and content.
ASSUNTO(S)
criação (literária, artística, etc.) no cinema teses carvalho, walter, 1947- documentário (cinema) história e crítica. brasil teses teses eba. diretores e produtores de cinema brasil teses coutinho, eduardo, 1933- solberg, helena
ACESSO AO ARTIGO
http://hdl.handle.net/1843/VPQZ-73BHGRDocumentos Relacionados
- Contos brasileiros contemporâneos: notas sobre a narrativa noir
- Helena Solberg: trajetória de uma documentarista brasileira
- Três pintores contemporâneos: Paulo Pasta/ Sean Scully/ Luc Tuymans
- A crítica literária em periódicos brasileiros contemporâneos: uma aproximação inicial
- Glauber e o cinema escrito de Eduardo Coutinho