La Escenificación de una Mirada y el Testimonio de los Cuerpos en el Teatro Documental de Vivi Tellas
AUTOR(ES)
Brownell, Pamela
FONTE
Rev. Bras. Estud. Presença
DATA DE PUBLICAÇÃO
2013-12
RESUMO
ABSTRACT In this article we review some theoretical approaches to the artistic proposal of Argentine theatre director Vivi Tellas, focusing on her documentary theatre project Archivos, an expression of her wider project Biodrama. We will look into different aspects that define her particular way of working with the real materials her performances are based on, and we will consider the possible ethical and aesthetic implications of her work. Giorgio Agamben's notion of witness will play a special role in this analysis, since it enables us to formulate a hypothesis about the kind of testimony given by these ordinary bodies as well as by the objects/documents Tellas brings to the stage.
Documentos Relacionados
- Ritos Íntimos y Propuestas Éticas en el Proyecto Museos de Vivi Tellas
- Los cuerpos de Foucault: una genealogía de los estudios foucaultianos en el campo de académico de la Educación Física en Brasil y en la Argentina
- Describir los cuerpos. Entre la mirada diagnóstica y la escritura etnográfica
- La Relectura de los Cuerpos en el Teatro Frente a las Mediatizaciones de lo Cotidiano
- Dislocando el mercado sexual: una mirada renovada de la venta y el consumo de sexo en la historia argentina