El Giro Conceptual del Teatro: a propósito de la investigación escénica
AUTOR(ES)
Zuluaga, Luis Fernando Loaiza
FONTE
Rev. Bras. Estud. Presença
DATA DE PUBLICAÇÃO
2012-06
RESUMO
ABSTRACT The present paper attempts to compare the role of concept in classical and contemporary theatre. It is argued that after performing a representational function, concept has shifted to the theoretical output that underpins contemporary stage productions, previously and subsequently. Finally, by accepting that both language and concept are human dimensions too, we propose a point of view in which academic theoretical production is regarded as event and aesthetic experience.
Documentos Relacionados
- El lugar del sujeto en el campo de la salud: enseñanzas de la investigación cualitativa
- EL ‘NATIVOHABLANTISMO’ EN LA INVESTIGACIÓN DE LAS LENGUAS INDÍGENAS: EL CASO DEL MAPUDUNGUN EN CHILE
- La garantía de la participación política en el Estado colombiano: a propósito de la personería jurídica del partido Unión Patriótica
- Enseñanza de la metodología de la investigación en ciencias sociales: el punto de vista del alumno de máster
- El teatro guiñol, la televisión mexicana y la educación para la salud a mediados del siglo XX